Recenze fotoobrazu od firmy Saal

Jedním z mých koníčků je fotografování a i když nemám na focení příliš času, baví mě to. Můj kamarád před nedávnem využil akce společnosti Saal, která nabízí poukaz na fotoknihu, případně fotoobraz výměnou za recenzi daného produktu. Chvíli jsem uvažoval, zda se mám dané akce také zúčastnit, a nakonec jsem se odhodlal, vyplnil formulář na webu společnosti a čekal co se bude dít dál.

Druhý den jsem od Saalu obdržel email, ve kterém mě poprosili o upřesnění možností sdílení této recenze. V dalším emailu jsem obdržel ještě přesné podmínky akce a po jejich přijetí jsem získal kupón v hodnotě 1400 Kč na nákup fotoobrazu.

Objednávka a doručení

Objednávku jsem uskutečnil prostřednictvím aplikace Saal designerr, kterou jsem si stáhl na webu výrobce. Její ovládání je naprosto jednoduché a objednávku zvládne vytvořit snad opravdu každý. Již předem jsem byl rozhodnutý, že bych chtěl hliníkový fotoobraz. Předem jsem měl také vybranou fotografii, kterou bych chtěl na obraz natisknout a vzhledem k tomu, že se jednalo o snímek s málo barevnými odstíny, zvolil jsem variantu obrazu s názvem Alu-Dibond Butlerfinish®. Saal na webu uvádí, že se tato varianta vyznačuje svým kovovým vzhledem a je vhodná pro černobílé fotografie.

snimek-obrazovky-5

V aplikaci Saal deisgner jsem si vybral rozměry (40 × 60 cm), nahrál fotografii, vybral produkt, zadal kupón a doplatil zbývající částku. Celá objednávka nezabrala více jak 5 minut.

Rád bych se zmínil i o době dodání. Všechny produkty se tisknout v sousedním Německu. Svoji objednávku jsem vytvořil v sobotu 29. 10. 2016. V úterý, tj. 2. 11. 2016 byl obraz vyexpedování a 4. 11. 2016 jsem jej měl doma. Rychlost dodání je tak výborná, což mohu potvrdit i díky své předchozí zkušenosti s objednávkou fotografií, které byly dodané také v krátkém čase.

dsc_0008-1Originální snímek

Co se týče kvality balení, v tomto ohledu nemůže být snad nikdo nespokojen. Fotoobraz dorazil zabalený v kartonovém obalu s několika vrstvami, takže nehrozilo žádné poškození během přepravy.

Fotoobraz

Po vybalení jsem byl velmi mile překvapen. Ano, zvolená fotografie příliš nedemonstruje kvality tisku, ale mě se tento snímek líbí a vybral jsem si ho záměrně. Kvalita tisku je výborná. Bílá místa na obraze je čistý broušený hliníkový plech a kovový efekt je tak opravdu působivý. Barevné podání je dle mého názoru velmi věrohodné a byl jsem s ním spokojen.

dsc_0560

Co se týče rozlišení tisku, nemohu jej objektivně posoudit. Můj snímek měl totiž poměrně malé rozlišení na takto velkou plochu (3630 × 2420 pixelů). Při pohledu zblízka je tak nižší rozlišení patrné. Pokud se ovšem díváte ze vzdálenosti zhruba jednoho metru, patrně si ničeho nevšimnete. Aplikace designer vás navíc na nižší rozlišení upozorňuje již při objednávce, takže můžete předejít problémům ještě před objednáním.

dsc_0562

Celkově se mi ovšem provedení obrazu opravdu velmi líbí. Barevné podání, kvalita tisku i robustnost celé konstrukce je zkrátka prvotřídní.

Ještě bych se rád zmínil o konstrukci obrazu a také o systému zavěšení. Fotoobraz má sendvičovou konstrukci – polyethylenové jádro je z obou stran doplněné o tenké hliníkové desky. Pevnost není zrovna klíčovou vlastností pro výběr obrazu, ale ani v tomto ohledu mě Saal nezklamal.

dsc_0565

Výrobce nabízí tři systémy zavěšení. Já jsem si vybral jednodušší (a levnější) variantu v podobě dvou nalepovacích držáků. Saal myslel opravdu na vše, takže kromě těch plechových držáků přiložil i dvojici gumových podložek, určených do spodní části obrazu. Ty po zavěšení zabraňují tomu, aby se obraz viklal nebo byl vůči stěně nakloněný.

dsc_0569

Druhou možností je profilové zavěšení, kdy se na zadní část obrazu nalepí jednoduchý profil a poslední možností je šroubové zavěšení, které je ovšem nejdražší a pro mé potřeby nepříliš ideální.

Závěr

Služeb společnost Saal jsem poprvé využil pro tisk několika fotografií, se kterými jsem byl opravdu velmi spokojený. Když jsem se tedy rozhodl využít akci spojenou s fotoobrazem, očekával jsem profesionální jednání i kvalitu. Výrobce splnil mé představy zcela dokonale. Líbila se mi aplikace Saal designer, rychlost dodání i kvalita balení. Samotný fotoobraz je po všech stránkách bezchybný a jeho kvalita provedení mě nadchly.

dsc_0567

Na závěr bych se ještě rád zmínil o ceně celé objednávky. Má objednávka stála celkem 1 683 Kč včetně nákladů na dopravu. Myslím si, že cena zcela odpovídá kvalitě a za své peníze dostanete maximální kvalitu a profesionální přístup. Do budoucna budu velmi rád využívat dalších služeb společnosti Saal.